In 2014 ben ik (Miranda Oosterink) begonnen met het administratiekantoor Mier
Administratie en Advies.
De werkzaamheden van het administratiekantoor bestonden voornamelijk uit het verwerken van de administratie van klanten; eenmanszaken, vof’s en kleine BV’s. Hierbij werden de klanten geholpen van schoenendoos tot aangiften.
Je kon terecht bij Mier Administratie en Advies voor verschillende aangiften van de belastingdienst zoals, inkomstenbelasting, omzetbelasting, vennootschapsbelasting en erfbelasting.
Daarnaast was er zeker ook ruimte voor begeleiding van klanten die zelf aan de slag gingen met een boekhoudpakket. Mier Administratie bood een brede kennis aan boekhoudpakketten, zodat er altijd wel een passend pakket gekozen kon worden. Of klanten kwamen zelf met een pakket en kregen daarin dan de begeleiding.
Ook het tijdelijk verzorgen van de administratie en het gereedmaken van de administratie voor de accountant was een mogelijkheid bij Mier Administratie en Advies.
Na ongeveer 8 jaar het administratie kantoor op gebouwd te hebben met een volle klantenportefeuille heb ik er voor gekozen om een tijdje door Europa te gaan reizen. Samen met mijn vriend zijn we op pad gegaan met de tent om zo mooie en nieuwe plekken te ontdekken.
Maar er zijn heel veel mooie plekken te vinden in Europa en na een klein jaar waren we nog niet uitgekeken. Dus worden er weer nieuwe plannen gemaakt. Hierdoor krijgt Mier Administratie en Advies een doorstart; Mier Advies in Administratie. Door meer te richten op projectmatige diensten, kan er gemakkelijker op afstand gewerkt worden. Zo kan reizen en werken goed gecombineerd worden.
De nadruk wordt niet meer gelegd op het verzorgen van de aangiften voor de belastingdienst, maar meer op het begeleiden en adviseren inzake de administratie. Maar ook het bijwerken van achterstallige administratie of het implementeren van nieuwe boekhoudpakketten vallen nu onder Mier Advies in Administratie.
Ook voor tijdelijke ondersteuning van de administratie afdeling kan Mier Advies in Administratie worden ingezet.
Wie is Miranda Oosterink?
In 2002 ben ik begonnen in de accountancy bij het toenmalige Gibo. Na 12 jaar en 2 accountantskantoren verder (Alfa Accountants en Boschland) ben ik voor mijzelf begonnen.
In 2007 heb ik de HAS opleiding agrarische bedrijfskunde afgerond en in 2012 de SPD opleiding bedrijfsadministratie.
Vroeger had ik nooit verwacht dat ik op kantoor kwam te zitten, maar het is uiteindelijk dus toch zo gelopen. Maar saai vind ik mijn werkzaamheden totaal niet. Vooral omdat ik veel voldoening haal uit het begeleiden van mensen met de administratie, blijven de werkzaamheden uitdagend.
Natuurlijk is het niet elke dag leuk om te werken dus zorg ik ervoor dat er veel afwisselingen in de werkzaamheden zijn.
Naast het werk heb ik ook nog genoeg actieve bezigheden. Zo rijd ik motor, duik veel in Nederland en sinds kort doe ik ook aan paragliden. Dus ik vermaak mij naast het werk ook nog prima.